Taylor swift & John Mayer Är rycktet sant????


Hej Alihopa! Jag vet ju sedan tidigare att John Mayer och Taylor Swift beundrar varandras musik och att de gillar att sjunga tillsammans. Men är det något mer mellan den 20-åriga Taylor och 32-åriga playern John? De båda har nämligen setts ute på flera långa, romantiska middagar under förra veckan. Nu ryktas det därför att det är kärlek i luften mellan dessa två. Taylor förnekade heller inte detta utan verkade snarare nöjd med dessa rykten... Wow, jag kommer definitivt följa utvecklingen på denna front!


 john mayer ft. Taylor swift half of my heart:



Jag vet att Taylor kanpt sjunger något i den här låten men det är den ända som inte är live o personligen hatar jag live låtar för då hör man inte ett skit! Men en sak som jag inte kan låta bli att oroa mig för är att jag vet sen länge att john är en player o man vill ju inte att han ska krossa hennes hjärta elr skita i henne som han gorde men Jenifer aniston! Jag tycker verkligen att taylors ex pojkvän taylor var bätre än john men vem vet han kanske har bätrat sig. Jag kommer tillbacka med mer om det här sennare! Ha Det Bra

XOXO Linnea XD

veckans 3 bäst klädda kändisar!

4. Nykomlingen Kesha har verkligen börjat lysa som en riktigt stjärna både med sina sånger och sin stil den senaste tiden. Vi älskade allt med den här rockchica looken som hon bar under NRJ Music Awards nu i helgen!
3. Nykomlingen Kesha har verkligen börjat lysa som en riktigt stjärna både med sina sånger och sin stil den senaste tiden. Jag älskade allt med den här rockchica looken som hon bar under NRJ Music Awards nu i helgen! Men hon ser en anning konstig ut på den här bilden.
2. Emily Blunt gjorde ett fantastiskt bra klädval  inför Golden Globe Awards i den här rosa,  axelbandslösa Dolce & Gabbana klänningen! Hon såg bedårande ut både i hyn och makeupen och hon matchade det perfekt med silvriga accesoarer. Hon var definitivt en av kvällens bäst klädda!
2. Emily Blunt gjorde ett fantastiskt bra klädval inför Golden Globe Awards i den här rosa, axelbandslösa Dolce & Gabbana klänningen! Hon såg bedårande ut både i hyn och makeupen och hon matchade det perfekt med silvriga accesoarer. Hon var definitivt en av kvällens bäst klädda!
1. Alla pratar om Avatar-stjärnant Zoe Saldana just nu och det beror inte bara på hennes karaktär i filmen. Hon har även visat upp en imponerande stil på röda mattan på samtliga av de event hon besökte förra veckan. Den här vita   Jason Wu klänningen är en av våra stora favoriter och vi vill ge den högsta betyg. Vi är också mycket förtjusta i den lilla roliga leopardfärgade detaljen på hennes pumps. Grattis  Zoe, du är vår vinnare!
1. Alla pratar om Avatar-stjärnant Zoe Saldana just nu och det beror inte bara på hennes karaktär i filmen. Hon har även visat upp en imponerande stil på röda mattan på samtliga av de event hon besökte förra veckan. Den här vita Jason Wu klänningen är en av våra stora favoriter och vi vill ge den högsta betyg. Vi är också mycket förtjusta i den lilla roliga leopardfärgade detaljen på hennes pumps. Grattis Zoe, du är min vinnare!

Nu när gala-säsongen äntligen är här har det funnits en hel del gyllenne modetillfällen att välja från den här veckan.  Den här veckans vinnare däremot är inte direkt en överraskning eftersom vi har uppmärksammat hennes personliga stil ganska länge nu. Ta en titt på vem hon är du också! Det var verkligen svårt att göra listan den här veckan! Jag älskar alla stilerna! Men så här blev den i all fall. Ha Det Bra

XOXO Linnea

veckans 3 sämst klädda kändisar!

3. Åh nej Ashley Olsen vi hade faktiskt förväntat oss mer än det här från dig. Vi vet att fashionistas älskar att exprimentera med mode men "Frankensteins brud" looken passar bara på Halloween!
3. Åh nej Ashley Olsen jag hade faktiskt förväntat oss mer än det här från dig. Jag vet att fashionistas älskar att exprimentera med mode men "Frankensteins brud" looken passar bara på Halloween!

2. Vi är inte riktigt säkra på vad  Camilla Belle försökte åstadkomma med den här svängiga mini-klänningen från Valentino. Vi hittar ingenting bra att säga om vare sig den eller hennes frisyr. Hela den här looken är fruktansvärt osmickrande från topp till tå!
2. Vi är inte riktigt säkra på vadCamilla Belle försökte åstadkomma med den här svängiga mini-klänningen från Valentino . Vi hittar ingenting bra att säga om vare sig den eller hennes frisyr. Hela den här looken är fruktansvärt osmickrande från topp till tå!


1. Kanye West's modellflickvän Amber Rose har gjort det igen! Hon har återigen chockat oss med sin förmåga att välja kläder som får henne att se slampig och osofistikerad ut! Titta bara på den här looken! Vad tänker den här tjejen med?!
1. Kaney Wasts modellflickvän Amber Rose har gjort det igen! Hon har återigen chockat oss med sin förmåga att välja kläder som får henne att se slampig och osofistikerad ut! Titta bara på den här looken! Vad tänker den här tjejen med?!
Hej Alihopa! Efter en tids paus från mitt uppdrag som stilpolis är jag nu äntligen tillbaka med nya fynd att rapportera! Under veckorna som gått har det begåtts några riktigt grova stilbrott och många av dessa begicks av fashionistas som försökte sno åt sig rampljuset på röda mattan och under fashion week. När ska de lära sig att få uppmärksamhet för dålig smak inte är en bra idé?! Vi vill särskilt säga till Ashley Olsen, Camilla Belle och Amber Rose på skarpen! Kolla bara vad de tog på sig den här veckan! Ha Det Bra

XOXO Linnea

Lady GaGa tallar ut: Jag är 100% kvinna!


Hej Alihopa! Under de senaste månaderna har det ryktats om att Lady Gaga i själva verket skulle vara en man! Först ville Lady inte ens diskutera det hela, vilket fick ryktena att fortsätta. Men nu har hon talat ut och föga förvånande så bekräftar hon det alla Under de senaste månaderna har det ryktats om att Lady Gaga i själva verket skulle vara en man! Först ville Lady inte ens diskutera det hela, vilket fick ryktena att fortsätta. Men nu har hon talat ut och föga förvånande så bekräftar hon det alla visste - att hon är en kvinna. Lady berättar att hon först blev bestört över ryktena, men att hon sedan kom till insikt att hennes galna kläder ibland fick henne att se ut som en drag queen. Så var det uppklarat!visste - att hon är en kvinna. Lady berättar att hon först blev bestört över ryktena, men att hon sedan kom till insikt att hennes galna kläder ibland fick henne att se ut som en drag queen. Så var det uppklarat! 
Ha Det Bra

XOXO Linnea


Tävlingen avslutad! Vi har en vinnare!



 Hej Alihopa!!! Ni vet min tävling om en kändis som man ska lista ut vem det är. Jag tror att inlägget hetter: " TÄVLING! Vem är kändisen???" Och som ni kanske förstår pga bilden så är kändisen Lady GaGa!
Och vinnaren av tävlingen är en tjej som heter Lovisa och är 13 år.
Så här beskriver hon sig skälv: Jag är en glad och fnittrig tjej som bor här i umeå. Jag vill att mina bloggläsare ska bli glada av min blogg och inspererade av mina bilder och videos.  Mitt favorit djur är dund och tamråtta (Gerbil/Ökenråtta) och 
mitt favorit band är tokio hotel. Jag älskat att blogga och jag är välldigt musik-beroende. XD som tex nu så sitter jag i mitt rum och bloggar samtidigt som jag lyssnar på lite musik.  


Hon har nyss startat sin blogg och har bara gort ett inlägg men jag älskar verkligen bloggen! Den är kul o har många roliga bilder! Ni borde verkligen kolla in den! Hennes blogg heter www.typbalixom.blogg.se och ni kan även hitta en länk till hennes blogg bland mina länkar!  Ha Det Bra

XOXO Linnea XD

Robert Pattinsons mamma vill att kristen ska bli gravid!!!!!!


Hej Alihopa! Äntligen mer skvaller om Robert Pattinson och Kristen Stewarts romans i det verkliga livet! Ryktet går nämligen att Kristen firade nyår med Robert och hans familj och tydligen "bondade" de verkligen och det talas till och med om att Kristen skall flytta dit med Robert! Här kommer dock det allra smaskigaste skvallret: Roberts mamma, Clare, blev så upphetsad över detta att hon nu pressar paret att de ska ge henne ett barnbarn. Kom igen, Kristen är 19 år och Robert 23 år, är de inte lite unga för att bilda familj?! Vad tycker du?  Men efter som att Robs mamma vill något så drastiskt kanske dom är ett par på riktigt?? Fy fan vad jobbigt kan dom inte bara svara ja eller nej på om dom är ett par elr inte. Jag tror att dom är det. Kristen dumpade ju till och med sin pojkvän efter att dom hade varit ihop i 13 år!!!!  Vad tror du??!!! Ha Der Bra

XOXO Linnea


Och föresten... Jag har gort bilden skälv. Vad tycks??

TÄVLING!!!! Vem är kändisen????

Hej Alihopa!!! Jag ska ha en tävling!!! Den går ut på att ni ska gissa kändisen! Det kommer tyvär bara att vara en vinnare. Den som vinner får: en länk, ett tips om din blogg på min blogg och tio kommentarer om din blogg på min blogg. så här går det till: Jag kommer att ge er 7 ledtrådar om vem den här kändisen är ( om det blir för svårt får ni två till ) och sen om du vet vem det är så moste du skynda dig att komentera för den första med rätt svar vinner! Lycka till!


Här kommer ledtrådarna!

1. Hon/han är 23 år gammal.

2. Han/hon är född den 20 mars 1986.

3. Hon/han är född i new york.

4. Båda hans/hennes föräldrar kommer från italien.

5. Hon/han har skrivit musik till Britney spears, Akon och Pussycat dolls.

6. Han/hon heter Germanotta i efternamn.

7. Om du går in på bloggen www.sweetmiami.blogg.se och letar lite gran kan du hitta ett inlägg om Henne/Honom


Och om ni inte förstår det så moste ni ha en blogg (och lemna ut er blogg adres) för att kunna vara med i tävlingen. Lycka till (igen)!!!! Ha Det Bra


XOXO Linnea

Stiltips: 2010 års hetaste trender!?!?

Stiltips: 2010 års hetaste trender!
Vill du också ha långa dramatiska fransar som Katy Perry? Fuska! Lösögonfransar är högsta mode just nu!


Nicole Richie är en riktig trendsättare och nu har hon gjort det igen! Hög knut på huvudet är riktigt snyggt och dessutom så enkelt att göra själv!
Nicole Richie är en riktig trendsättare och nu har hon gjort det igen! Hög knut på huvudet är riktigt snyggt och dessutom så enkelt att göra själv!


Ljusa ögon är hett just nu. Våga gör som Avril Lavigne och exprimentera med ögonskugga i just den färgen du gillar!
Ljusa ögon är hett just nu. Våga gör som Avril Lavigne och exprimentera med ögonskugga i just den färgen du gillar! Men för guds skull gör ej som avril o ha eksakt samma färg på läppstiftet!!! Hon ser ju inte riktigt klok ut!
Neonfärgade naglar! Vinka hej då till tråkiga diskreta naglar och se istället dina naglar som ett konstverk. Allting från metallic till mer arbetade och färgglada naglar funkar den här säsongen!
Neonfärgade naglar! Vinka hej då till tråkiga diskreta naglar och se istället dina naglar som ett konstverk. Allting från metallic till mer arbetade och färgglada naglar funkar den här säsongen!


Peaches Geldof älskar rosetter i håret och det gör många designers just nu också. Vi såg mycket utav den här trenden på catwalken och tycker att det är riktigt sött!
Peaches Geldof älskar rosetter i håret och det gör många designers just nu också. Jag såg mycket utav den här trenden på catwalken och tycker att det är riktigt sött men lite fjortizzz kanske??

 
Rihanna bär upp sina fina läppar med lika gott självförtroende som allt annat. Kaxa till dig du med och kör på läppar med färg!
Rihanna bär upp sina fina läppar med lika gott självförtroende som allt annat. Kaxa till dig du med och kör på läppar med färg!


Glöm de små, fina, ordentliga flätorna från förra året. 2010 är det rufsigt, stort hår som är högsta mode och det gäller även för flätorna! Sängrufset är tillbaka! Äntligen!

Glöm de små, fina, ordentliga flätorna från förra året. 2010 är det rufsigt, stort hår som är högsta mode och det gäller även för flätorna! Sängrufset är tillbaka! Äntligen!
Visa kindbenen som Rachel Bilson du med. Mycket rouge är inne just nu och har du inte lika mycket kindben som Rachel är det bara att fejka! Lycka till!
Visa kindbenen som Rachel Bilson du med. Mycket rouge är inne just nu och har du inte lika mycket kindben som Rachel är det bara att fejka! Lycka till!

Hej Alihopa! Jag har tittat på de hetaste trenderna nu i vår och jag måste säga att det ser riktigt spännande ut! Den här listan presenterar vad experterna siar om 2010 års trender inom hår och smink så att du ska få så bra koll som möjligt. Självklart har flera av dessa tips redan setts på catwalken och nu är det dags för resten av världen att haka på. Även celebriteter som Katy Perry, Lily Allen och Nicolie Richie har provat på de nya trenderna. Men ibland kan man undra vad trändsettare tänker. Alla av tränderna e ju inte precis jättesnygga! vad du tycker är snyggast? Eller tyckte du ens att non va snygg? Jag tycker bara dom neon färgade naglarna o det rufsiga håret var snyggt!  Ha Det Bra

XOXO Linnea

Och föresten klandra mig inte! Jag tycker inte att det e snyggt men jag kan ej klandra vad som e ine o inte! Sorry! ( haha jag följer inte ens non av dom )

Simon Cowell lämnar American idol!


Hej Alihopa! American Idol domaren Simon Cowell vet verkligen hur man skapar rubriker! Igår under en presskonferens dumpade han nämligen denna bomb: Han kommer att lämna domarpanelen till nästa säsong! Simon har ju hotat med att lämna programmet i åratal nu men ingen har tagit detta på allvar då han älskar strålkastarljuset så mycket... men nu är det alltså ett faktum. Han meddelade också att han kommer att ta med sin Brittiska reality show X Factor till USA nästa år.. Så vi har inte sett nog av Simon och ryktet går även att han ska ta med sig sin forna Idol-domar-kollega Paula Abdul till X Factor för att han saknar henne så mycket. Sött! Ha Det Bra


XOXO Linnea

Mer Twilight kommer snart!

Mer Twilight kommer snart!
Hej alihopa! Det har äntligen annonserats att den sista boken i Twilight-serien "Breaking Dawn" kommer att bli film den också och den kommer att börja filmas redan till hösten! Alla tre huvudkaraktärer: Robert Pattinson, Kristen Stewart and Taylor Lautner har också skrivit under för att delta. Som vi sanna Twilight-fans vet är denna sista del också den mest kontroversiella och förhoppningsvis också den mest actionfyllda! Frågan är nu bara om de kommer att få med hela den 750 sidor långa bokens handling i en film eller om den kommer att delas upp i två delar? ÅÅÅÅÅÅÅÅ  GUD vad jag längtar!!! Specielt eftersom att jag tycker att Breaking dawn/ så länge vi båda andas är den bästa boken ( den och ettan ) jag vet att eclipce/ ljudet av ditt hjärta kommer ut antingen den 20 elr den 30 juni i år men det är i usa men jag hoppas att den kommer ut lika snart i sverige! Tyvär vet man inte än när breaking dawn kommer ut. Ha Det Bra

XOXO Linnea

Vem bar den bäst... Blake elr Victoria???

Vem bar den bäst?
Hej Alihopa! Gossip Girl-skådisen Blake Lively är en kännt fan av Victoria Beckham kollektion men vem av dessa två fashionistans bar Victorias design bäst? Blake bar denna sexiga outfit till en välgörenhetsevent med blå pumps med glitter medans Posh bar samma outfit med en dramatisk frisyr och vita pumps. Jag tycker Blake gör den bäst! Jag tycker nästan att victoria inte e snygg i några kläder för det är inte hälsosamt att vara sååååååååååååååå där smmmmmmmmmaaaaaaaaaaaalllllllllllllllllll!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och desutom vad har hon gort men håret??!! holler du med mig elr e du imot mig?? Vem bar den bäst? Ha Det Bra


XOXO Linnea

Anna Anka utsäd som årets kändis!!!


Hej Alihopa! Det verkar minsann som om Anna Anka är här för att stanna. Den både älskade och hatade Hollywoodfrun som just nu ligger i skilsmässa från sin man Paul Anka  har blivit framröstad till "Årets kändis" av tidningen "Hänt extra"s läsare. Anna verkade dock lite förvånad över utmärkelsen när deras reporter ringde henne och berättade nyheten, men svarade glatt: "Åh, är det sant? Tack så mycket. Men vad innebär det? Om ni vill ha mig till Sverige får ni betala en förstaklassbiljett". Övriga som knep en plats på listan var "Ullareds-Morgan" som hamnade på andra plats, Anders bagge, Peter jihde , hunken Alexander skarsgård och vår kära Carolina gynning. Tyvärr gick det inte lika bra för Kevin Borg och komikern Björn gustasson som åkte ur listan i år men vi hoppas på en comeback för båda två. Vad tycker du? Är Anna Anka årets svenska kändis? Det tycker inte jag! Ha Det Bra

XOXO Linnea

Slut mellan Taylor och Taylor!!!


Hej Alihopa! Det blev en kort kärlekshistoria för Taylor Swift och Taylor Lautner för enligt amerikansk press så har paret gått skilda vägar efter bara ett par månader tillsammans! Enligt en källa nära Swift så var Taylor och Taylor mer som vänner än flickvän och pojkvän och de kände båda två att förhållandet inte funkade.  Jag önskar att dom hade hålit ihop längre!!! Dom var ett såååååååååå guligt par! Men bara för att två mäniskor är söta ihop betyder det ju inte att dom passar bra ihop. Och Taylor Lautner är så sssssssssssnnnnnnnnnyyyyyyyyyyggggggggggggggg att man bara kan dö ( inte lika snygg som rob han är ju gudomlig ) så det är nog ganska många som är glad att han är singel igen. Och han har nog inte svårt att hitta en ny tjej. Som ni kanske förstår var den här bilden tagen innan dom gorde slut. Så var det med det paret. Ha Det Bra


XOXO Linnea



Och föresten jag ville bara säja GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!


Jag vet att jag inte har bloggat på länge men jag har nyss fott reda på en HEMSK sak!!!

Hej Alihopa! Jag vet att jag inte har bloggat på länge. Men jag har nyligen fott reda på en verkligen hemsk grej som fick mig att känna mig som SKIT! Jag hade gärna beretat vad som har hänt men det är väldigt personligt och om jag skriver det som hände kommer jag antagligen börja gråta. Jag har redan tårar i ögonen. Nää nu klarar jag inte av att skriva mer om det här. Men jag lovar jag ska börja blogga mykt igen! Ha Det Bra

XOXO Linnea


RSS 2.0